Roncsok: Régi tűzoltóautók

Idén végre sikerült videóra vennem a Roncsok című sorozat keretein belül azokat a régi tűzoltóautókat, amik már hosszú évek óta a székesfehérvári tűzoltóság terültén állnak.

 Nem is emlékszem pontosan mikor, de jó pár éve történt, mikor éppen arra járva felfigyeltem ezekre a járművekre. Akkor elhatároztam magamban, hogy egyszer majd ezekről biztosan készíteni fogok egy anyagot.

Elsőként felkerestem a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, ahol azt az információt kaptam, hogy a járművek a Havranek József Tűzvédelmi Alapítvány tulajdonát képzik, ugyanakkor a kapcsolattartótól megkaptam az alapítvány elnökének az elérhetőségét is.

Megtudtam, hogy a járművek a Havranek József Tűzvédelmi Alapítvány tulajdonát képzik, így hát felkerestem az alapítvány elnökét, Katczer László nyugállományú tűzoltó alezredest, aki a szívén viseli a régi tűzoltó autók sorsát. Saját idejét nem sajnálva személyesen jött el és mutatott meg nekem minden járművet, kívülről-belülről.

A kocsik között akad néhány nagyon régi, igazán ritka példány az '50-es és '60-as évekből, de van köztük olyan is, amit nem is olyan rég voltak ki a forgalomból. A videóanyagban mindegyiket részletesen bemutatjuk, sőt, a második részben be is fogunk ülni!

2. rész:

img_3950.JPG

img_3895.JPG

img_3904.JPG

img_3944.JPG

img_3968.JPG

img_3995.JPG

img_3972.JPG

img_3983.JPG

img_3987.JPG

img_3999.JPG

img_3892_1.JPG

Elfeledett hősök

Katczer Lászlónak régi terve már, hogy ezek az elfeledett hősök újra a régi pompájukban tündökölhessenek, de az alapítvány költségvetéséből ez nem mostanában fog összejönni.

Legújabb ötlete ugyanakkor nem olyan merész, de kezdésnek nem rossz: A kocsik fölé egy nagy, olcsón összeszerelhető sátort képzelt el addig, míg pénzt nem tud szerezni a teljes felújításukra. Az alapítványt bárki támogathatja, akár az adójának 1%-nak a felajánlásával!

Még több nagylátószögű fotó a járművekről

Ha minden a terv szerint halad, a járműveket a teljes felújításuk és restaurálásuk után tűzoltó találkozókon, katonai - és hadi fesztiválokon is be szeretné mutatni az alapítvány, de addig is még sok víz le fog folyni a Dunán...

Írta, Hajner Gyula
Köszönet: Katczer László, "Havranek József" Tűzvédelmi Alapítvány

Ha tetszett, iratkozz fel a youtube csatornára is a további videókért! Autóroncs videókért ide, cikkekért pedig ide kattints!