Mindent hátrahagyva 3. - Összeomlás

A mindent hátrahagyva sorozat legújabb részében egy félig már összedőlt falusi parasztházba nyerhettek betekintést.

 Megmondom őszintén, amikor megláttam az épületet az útról, csak annyit mondtam magamban:
- Hűha, hát ez durva.

Aztán mentem is tovább, de a következő utcában mégis visszafordultam, hogy készítsek róla legalább egy képet, mert azért valljuk be, ez nem mindennapi látvány.

Épp mikor a ház elé értem, akkor jött haza szomszéd, így hát megkérdeztem, hogy mi történt az épülettel. Elmondása szerinte néhány hónappal ezelőtt dőlt össze a tetőszerkezete egy szélvihar következtében, de senkinek sem esett baja, ugyanis a ház már 6-7 éve lakatlan volt.

Mivel az épület a faluban lévő főúton állt (nyilván egyértelmű, hogy miért nem adom ki a pontos helyét), ezért megnéztem google mapson, hogy az akkor készült fotók alapján hogy nézett ki a ház.

Öt éve, azaz 2011 decemberében még így:

rede4.jpg

rede3.jpg

Már itt is látszódott, hogy valami nem stimmel a tetőszerkezettel

Gondoltam készítek róla pár fotót, aztán megyek is tovább, hiszen aznap nem ez volt az elsődleges célom, csak úgy "belebotlottam" a házba. De valahogy annyira hívogatott és persze a kíváncsiság is nagy úr, ezért - ahogy a videóban is mondom -, ez csak egy rövid anyag lesz, nem valószínű, hogy be is megyek majd az épületbe. De aztán mégis bementem.

Arra sem számítottam, hogy tele lesz az épület bútorokkal, berendezésekkel, egykor használatos tárgyakkal. Érdekes, de a leszakadt padlástér egy részét már csak a szekrény tartotta meg, pont úgy, ahogy a mindent hátrahagyva első részében is, csak abban a kredenc volt legkitartóbb.

Végül nem tudtam ellenállni a kísértésnek, nagy nehezen, de bemásztam a leszakadt rész alá is, de szigorúan csak pár perc erejéig, hiszen itt tényleg bármelyik pillanatban bedőlhet a fal, ami még tartotta a megmaradt részeket.

img_2257_1.JPG

img_2260_1.JPG

img_2259_1.JPG

img_2261_1.JPG

img_2263_1.JPG

Csak néhány fotót készítettem az épület belsejéből

Kályha, asztalok, székek, még talán az ágy is megvolt valahol a tető alatt. Evőeszközök, merőkanál, tányérok és jópofa falusi, virágmintás bögrék voltak szétszórva a földön.

Érdekes volt látni, bent lenni. Nem először láttam már ilyet vagy ehhez hasonlót, hiszen a látvány semmiképpen sem egyedi. Rengeteg elhagyatott épület áll a falvakban, amik jó része előbb vagy utóbb erre a sorsra jut.

A háznak valószínűleg már nem kell sok és hamarosan a másik fele is leszakad...

Írta, Hajner Gyula

Ha tetszett, iratkozz fel a youtube csatornára! Az előző "mindent hátrahagyva" részt itt láthatod.

add-on-paypal-payouts3.jpg