Roncsok: Trabant-temető

A Roncsok című sorozat legújabb részében egy olyan telket nézek meg, ahol rengeteg kibelezett és összefestett Trabant található. Konkrétan egy Trabant-temetőt.

 Talán még 2-3 évvel ezelőtt bukkantam rá a helyre a google mapson nézegetve, akkor még nem tudtam pontosan milyen járművek állnak itt, hiszen felülnézetből ezt nem igazán lehet kivenni a térképen.

A járművek többségéből, de valószínűleg mindegyikből hiányzik a motor, illetve a belső is teljesen hiányos, konkrétan csak kasznik hevernek ebek harmincadjára hagyva.

Számításaim szerint pontosan 18 darab.

bejeg_1.jpeg

img_3119.jpg

img_3120.jpg

img_3122.jpg

img_3124.jpg

img_3134.jpg

img_3126.jpg

A szomszédtól megtudtam, hogy a terület tulajdonosa valamiféle "versenyekre" szokta kivinni a kocsikat, de már nagyon régen nem látta őt itt. Megkérdeztem tőle, hogy szerinte megnézhetem-e a kocsikat közelebbről, mire azt felelte, hogy egész nyugodtan.

Elmondása szerint már 7-8 éve állnak itt a Trabik, néha kevesebb, néha több is megfordul a területen egyszerre, amit a Google Earth időcsúszkája is bizonyít.

A Googe Mapsről felülnézetből így néz ki a "Trabitemető":

nevtelen_16.jpg

nevtelen2_9.jpg

Néhány évvel ezelőtt még ennél is több Trabant volt a területen

Trabant-temetőben sem voltam még, ugyanakkor néhány évvel ezelőtt írtam egy cikket, egy Angliában élő illetőről, aki tetemes mennyiségű Trabantot halmozott fel, amiket később a helyiek egy rendelettel kényszerítettek eltávolíttatnia gyűjtő kertjéből környezetszennyezésre hivatkozva.

A környezetszennyezés ez esetben nem igazán áll fent, mivel jobbára csak kibelezett autókról, kasznikról van szó. A legfurcsább az egészben mégis az, hogy néhány kivétellel szinte az összes kocsi össze van festve elég hanyag módszerrel, mintha gyerekek játszadoztak volna a rajtuk.

img_3144.jpg

img_3145.jpg

img_3146.jpg

img_3149.jpg

img_3161.jpg

img_3171.jpg

img_3173.jpg

img_3175.jpg

img_3177.jpg

img_3181.jpg

img_3183.jpg

img_3185.jpg

img_3191.jpg

img_3195.jpg

img_3197.jpg

img_3201.jpg

img_3221.jpg

img_3205.jpg

img_3207.jpg

Nagylátószögű fotók:

g0016580.JPG

g0026583.JPG

g0036587.JPG

g0046589.JPG

g0176631.JPG

Sokáig nem találtam rá magyarázatot, hogy miért vannak ennyire "kipingálva" ezek a Trabik. Aztán kicsi keresgélés után rátaláltam, hogy vannak olyan csapatépítő tréningek, amik keretein belül Trabantokat kell le(ki)festeni.

img5349s.jpg

5752.jpg

trabi-festes2.jpg

A kiselejtezett Trabikról már elkezdett lepattogni a nagyon vastag rétegben felkent festékréteg, de az idők folyamán a természet újra hasznosította őket: a legtöbbjükbe darazsak költöztek be.

Írta, Hajner Gyula

Ez a linken támogathatjátok a csatorna további működését!

Ha tetszett, iratkozz fel a youtube csatornára is a további videókért! Kövess Instagramon is! Autóroncs videókért ide, cikkekért pedig ide kattints!